Jdi na obsah Jdi na menu
 


Technické zajímavosti

Příspěvky

Nová atrakce ve Skopje

skopje_004.jpgNová lanová dráha s osmimístnými kabinami umožňuje bez námahy dosáhnout nejoblíbenější rekreační oblast makedonského hlavního města Skopje, horu Vodno.
 
Více než tisíc metrů vysoké Vodno se vypíná na jihozápadním okraji města Skopje. Samotné špici vévodí symbol města Skopje, šestašedesátimetrový kříž, který je vidět až ze stokilometrové vzdálenosti. Z vrcholu kopce se nabízí výhled daleko přes celou zem, až k srbské a řecké hranici.
 

Super-pendl na střechu Evropy

montblanc_002.jpgDoppelmayr Itálie začal v dubnu 2011 s výstavbou nové kyvadlové lanové dráhy na italské straně masivu Mont-Blanc; uvedení do provozu se plánuje na rok 2015.

Nová lanová dráha má dvě sekce. Ty nahradí více než 60 let starou třísekční kyvadlovou lanovku a spojí známé středisko cestovního ruchu Courmayeur s Punta Helbronner (3.500 m.n.m). Vedení trasy je nové, stejně tak umístění stanic. Mezistanici mají obě sekce společnou, technicky jsou ale oddělené. Poněkud dlouhou dobu výstavby lze vysvětlit vysokou nadmořskou výškou: pracovat je možné vždy pouze během tří letních měsíců.
 

Velká zakázka v Soči pro Doppelmayra

Lanová dráhy 3S

Nejdelší trojlanová dráha světa

Skupina Doppelmayr získala v olympijském městě Soči (Ruská federace) zakázku na výstavbu trojlanového systému 3S. Tato dosud největší zakázka na lanovou dráhu 3S je zároveň 100. lanovou dráhou skupiny Doppelmayr pro Společenství Nezávislých Států (SNS). Lanová dráha vede z Krásné Poljany do lyžařského rezortu Laura, kde se v roce 2014 v rámci zimních olympijských her budou odehrávat závody v severských disciplínách. Zahájení stavby je naplánováno na květen 2011, dokončení montáže a uvedení do provozu pak na rok 2013.
 

Sedačky s opěrou pro nohy a automatickou zábranou

Tři lyžařské areály mají od letošní zimy k dispozici šestisedačk

Tři lyžařské areály mají od letošní zimy k dispozici šestisedačkovou lanovou dráhu s ochranným krytem Bubble, automatickou zábranou a opěrou pro nohy: Riflsee na Pitztalu, Steibis v Allgäu a Schmittenhöhe - Zell am See.

 

Kouzelná kombi 8/10 v Mayerhofenu

mayerhofen_001.jpg

Mayerhofen v tirolském Zillertalu slavil s otevřením kombinované lanové dráhy na Penken světovou premiéru: Poprvé mohou lyžaři volit mezi sedačkou pro 8 a kabinou pro 10 osob. Přepravní kapacita 3900 osob v hodině je enormní. 

 

Národní symbol Singapuru

singapore_001.jpgLanová dráha z roku 1974, spojující pevninu se zábavním ostrovem Sentosa, dosloužila. Byla nahrazena lanovkou s osmimístnými kabinami, jejichž výbava bere dech. Od července, kdy ji Doppelmayr předal zákazníkovi, se jízda stala prakticky povinností každého turisty. 

 

Dubrovník: Stará tradice – nová lanovka

dubrovnik_003.jpgChorvatské pobřežní město Dubrovník obnovilo jeden ze svých charakteristických znaků: lanovou dráhu na horu Srd. Původní lanovka, která pocházela z roku 1969, byla začátkem devadesátých let zničena. Nová lanová dráha vezla první turisty k historickému kříži na vrcholu 10. června 2010.

 

Prodloužení Matterhorn-Expressu

Matterhorn-ExpressLanová dráha s odpojitelným uchycením kabin pro 8 osob Matterhorn-Express byla prodloužena od Schwarzsee Paradise přes Furgg do Trockener Steg. Konečně je tak možné dostat se z Zermattu do oblasti Trockener Steg za 25 minut - a to bez přestupování.

 

San Francisco: Bay Area Rapid Transit má důvěru v Doppelmayra

Doppelmayr Cable Car získal na letišti v Oaklandu největší zakázku v historii firmy

VizualizaceDCC Doppelmayr Cable Car, společnost skupiny Doppelmayr, získal zakázku na zřízení systému městské dopravy v Kalifornii, USA. Automatický systém bude integrovanou součástí San Francisco Bay Area Rapid Transit Systems (BART) a spojí mezinárodní letiště Oakland s dopravním uzlem města - železniční stanicí Coliseum. Více než pět kilometrů dlouhý systém bude dodán ve spolupráci se stavebním konsorciem Flatiron / Parsons za celkovou cenu USD 361 mil., přičemž dodávka DCC činí 166 mil. dolarů. Začátek stavby je naplánován na konec letošního roku, uvedení do provozu pak na 2014.  Navíc získal DCC i smlouvu na provozování zařízení po dobu 20 let za rovných 100 mil. USD. Vedle vývoje a realizace patří provozování těchto systémů k základním kompetencím DCC.

 

PEAK 2 PEAK: Uskutečněný sen

3s_001.jpg„S obrovskou radostí Vám oznamujeme otevření kabinové lanové dráhy Peak to Peak – dráhy, jež je jako žádná jiná ve světě,“ prohlásil Dave Brownlie, president a výkonný ředitel společnosti Intrawest dne 12. prosince 2008 při příležitosti slavnostního zahájení provozu dráhy v kanadském Whistleru. Co se týká výšky a délky lanového pole, je tato lanovka skutečně držitelkou světových rekordů.