Jdi na obsah Jdi na menu
 


San Francisco: Bay Area Rapid Transit má důvěru v Doppelmayra

1. 1. 2010

Doppelmayr Cable Car získal na letišti v Oaklandu největší zakázku v historii firmy

DCC Doppelmayr Cable Car, společnost skupiny Doppelmayr, získal zakázku na zřízení systému městské dopravy v Kalifornii, USA. Automatický systém bude integrovanou součástí San Francisco Bay Area Rapid Transit Systems (BART) a spojí mezinárodní letiště Oakland s dopravním uzlem města - železniční stanicí Coliseum. Více než pět kilometrů dlouhý systém bude dodán ve spolupráci se stavebním konsorciem Flatiron / Parsons za celkovou cenu USD 361 mil., přičemž dodávka DCC činí 166 mil. dolarů. Začátek stavby je naplánován na konec letošního roku, uvedení do provozu pak na 2014.  Navíc získal DCC i smlouvu na provozování zařízení po dobu 20 let za rovných 100 mil. USD. Vedle vývoje a realizace patří provozování těchto systémů k základním kompetencím DCC.

Bay Area Rapid Transit (BART) je největším provozovatelem veřejné městské dopravy v oblasti San Francisca a zadal zakázku konsorciu s účastí Doppelmayr Cable Car s.r.o.   Automatický osobní přepravní systém propojí mezinárodní letiště Oakland s železniční stanicí Coliseum a vyplní tak kritickou mezeru  v městské hromadné dopravě San Francisca.
 
Cable Liner Pinched Loop systém s trasou v délce 5,1 km a přepravní kapacitou 1.500 osob za hodinu a směr se bude pohybovat maximální rychlostí 50 km v hodině (14 m/s). Systém tvoří celkem 4 vlaky každý o třech vozech a bude páteřním zařízením oaklandského dopravního koridoru.
 
Při volbě o přidělení zakázky se systém DCC v tvrdé mezinárodní konkurenci prosadil zejména jednoduchou a osvědčenou technologií, hospodárností a ekologickou přijatelností.
 
Stejná zařízení jsou již v provozu v Las Vegas a v italských Benátkách. Vedle toho se v současnosti realizují dva další Cable Liner Shuttle systémy ve venezuelském Caracasu a v hlavním městě Kataru - Doha.

Letiště San Francisco

Zakázka na projekt v Oaklandu je pro nás důkazem přesvědčení zákazníka, že naše technologie je zralá pro městský provoz. U našich lanových systémů uživatel nepozná rozdíl oproti podstatně dražším zařízením. Naproti tomu majitel profituje na bezpečnosti, spolehlivosti, nízkých nákladech a minimálním servisu našeho systému.
Dipl.-Ing. Stephan Wabnegger, jednatel DCC

frisco_002.jpg

Budoucnost oaklandské městské dopravy (vizualizace)